Ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków w Niemczech (Unfallversicherung)


Ubezpieczenie prywatne od nieszczęśliwych wypadków jest bardzo ważne dla każdego z nas - dorosłych, młodzieży i dzieci. Szczególne znaczenie ma ono dla osób pracujących w zawodach o zwiększonym ryzyku wypadku, jak na przykład pracownicy budowlani czy kierowcy. Ale nie tylko, również przy zwykłych czynnościach domowych istnieje ryzyko wypadku.

Wystarczy rozejrzeć się dookoła czy nikt z naszej rodziny, bliskich, znajomych nie miał nigdy wypadku? A my sami, czy nigdy nie przytrafiło się nam zdarzenie losowe w skutek którego byliśmy bliscy uszkodzeniu ciała, uszczerbku na zdrowiu, inwalidztwa lub śmierci?

Średnio co 4 sekundy zdarza się wypadek. W sumie około 8 milionów wypadków rocznie w samych Niemczech. Największa ilość wypadków zdarza się w czasie wolnym – na drogach, w domu, na urlopie, podczas uprawiania rekreacji i sportu. Wpływ na tak ogromną liczbę wypadków ma współczesny styl życia – ciągły brak czasu powoduje iż wiele czynności wykonujemy jednocześnie i w pośpiechu, nie zawsze zwracając uwagę na ryzyko, na które się narażamy.

Warto zadać sobie pytania – czy jeśli przytrafił by się nam wypadek w skutek, którego nie jesteśmy zdolni tymczasowo lub długotrwale pracować, jesteśmy w stanie zabezpieczyć finansowo dalszy byt swój i rodziny? Kto będzie się nami opiekował? Czy stać mnie aby samemu opłacić ewentualną rehabilitację?

Prywatne ubezpieczenie wypadkowe chroni ubezpieczone osoby nie tylko w szkole, w drodze do biura czy podczas pracy na budowie,  ale również w czasie wolnym – podczas uprawiania sportów, na wycieczkach i urlopach. Obowiązuje 24h na dobę na całym świecie.


Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków zawiera:
  • jednorazowe świadczenie inwalidzkie
  • dożywotnią rentę inwalidzką
  • świadczenie w przypadku śmierci
  • świadczenie w przypadku zranień/okaleczeń
  • świadczenie za każdy dzień pobytu w szpitalu
  • niezbędne operacje kosmetyczne
  • koszty ratownicze
  • zabiegi rehabilitacyjne
  • świadczenia pomocnicze na ułatwienie poruszania się i powrót do aktywnego życia zawodowego

Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków zabezpiecza:
  • sytuację finansową po wypadku np. przy utracie dochodów
  • pomoc w życiu codziennym np. podczas zakupów, w dojechaniu do lekarza czy na rehabilitację…itp.
  • rehabilitację pomagającą w przywróceniu zdolności do poruszania się i do pracy
  • infekcje spowodowane ugryzieniem kleszcza oraz wypadki spowodowane w wyniku zawału serca

,,Wypadki chodzą po ludziach”, ale jeżeli posiadasz ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków, możesz choć trochę zmniejszyć skutki wypadku.


7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo ubezpieczenie od wypadków na pewno jest dobrym rozwiązaniem, ale w przypadku pojazdu mechanicznego jest to oczywiście ubezpieczenie OC. Jeżeli zależy nam na korzystnej polisie, to za pomocą kalkulatora https://kioskpolis.pl/kalkulator-oc-ac/ możemy zrobić to w dosłownie kilku kliknięciach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie ubezpieczenia są bardzo dobre i w przypadku polis OC na pojazd są przecież obowiązkowe. Ja bardzo chwalę sobie jeszcze korzystanie ze strony jak http://kompleksowaochrona.pl/ gdzie bez najmniejszego problemu mogę mieć bardzo dobrą polisę OC na mój samochód.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jestem przekonany, że ubezpieczać się trzeba i sam robię to dość regularnie. Tym bardziej, że odkąd mam ubezpieczenie na życie w https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie/na-zycie to jak najbardziej czuję się po prostu bezpieczniejszy. W końcu o to chodzi, aby być dobrze ubezpieczonym.

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja już kupiłam swój samochód marzeń i teraz szukam dla niego ubezpieczenia na dobrych warunkach, co mi polecicie? Słyszałam że takie jak ten https://beesafe.pl/kalkulator-oc-ac/ kalkulatory OC i AC są teraz popularne. Wydaje mi się być to faktycznie wygodne i chyba wypróbuję tam i wyszukam coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń